Sverige

Naturligtvis kan man ju inte bara vistas i Japan. Det vore ju som att belöna sig själv med en rullkebab utan bröd på julafton. Tokyos sommar är inte bara för varm utan också skittråkig. Inte nog med att man svettas som en korv i den 40gradiga hettan, det finns inget heller något att göra just för att det är för varmt för att göra nånting. Visst kan man dra till en strand, svettas och bränna sig litegrann ( http://slitjapan.blogg.se/2007/august/sandpappers-t-shirt.html ) nån gång sådär men det håller inte i längden. Därför blev det sedan en lrängre tid tillbaka bestämt att vi (jag arum och hennes morsa) skulle bege oss till Sverige under min skolas sommarlov. 
Jag begav mig tidigast möjligt till Narita (flygplatsen) och lyckades komma på samma flyg som mi gode vän Kristoffer (också från Umeå) så vi kunde efter att ha bytt flyg i Beijing/Peking (naturligtvis ska man påpeka att den flygplatsen är rätt sjukt cool faktiskt) sitta och snacka skit på flyget mot STHLM. Väl i Stockholm så blev det en middag med syrran, hennes man, deras två kids och Kristoffer. Efter maten sa jag hejdå till alla och började göra mig i ordning för att vänta på Arum och Omma (som vi kallar hennes mamma för, betyder egentligen mamma på koreanska) som skulle komma kring 23. Vi tog en natt på rest and fly på arlanda och morgonen efter kunde vi äntligen åka till Umeå!






Det blev mer än en gång det skulle plockas bär...


Försöka vissla med såna där visselfrön....


Mamma och Jossan (småsliten) och svensk husmanskost!








Nästa dag började med...

Sedan åkte vi till Evelina och Simon...







Ett kanske lite för stolt leende...


Sångstund




Ture


Märta

Nästa dag var det gammlia...






Senare var det dags för mig att för första gången få handla på systemet...


...sen kom folk på besök...




Så var det nästa dag äntligen dags att hälsa på våra goda vänner älgarna...




det blev close enqounters...


i idyllisk västerbottninsk natur...



mer sen...


Kommentarer
Postat av: lilla syrran

jag saknar ju dig och Arum när jag ser bilderna!

2008-10-21 @ 21:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback