Fuji (富士)

Jag klättrade upp för storberget Fuji tillsammans med lite folk från skolan. Det var sliters! Först tog vi bussis till 2200 meters höjd (ovanför molnen redan då) och sedan började vi gå kl 21 på kvällen. Tog mig cirka 6 timmar att ta mig upp och väl på toppen (3800m) så var man rätt svettig så när man insåg att det faktiskt bara var ca 4grader varmt så förvandlades svetten nästan till is. Eftersom jag dessutom nästan hade sprungit sista biten så var det fortfarande rätt långt innan den värmande solen skulle titta fram. På väg ner sedan blev det fett med varmt och jag fick schyssta t-shirtränder på mina armar.

Hit åkte bussenSvenskar







Fick inte riktigt till den utan stativ men folk som var på väg upp för stigen såg som ett tomteljuståg.

Det var helt sjuuukt mycket folk som gick upp

Vulkankratern var vidrigt stor och äklig, vidrigast var när man gick dit då det fortfarande var mörkt och man vara anade ett stort gapande hål några meter framför sig.











slitna killar









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback