Hänt

Detta har hänt:
Den ensamme mannen har lyckats försvinna in i sitt eget psyke till en grad där han själv inte längre kan avgöra utifall han på egen hand varit den som låtit Daisy falla. Samtidigt arbetar inspektör Green frenetiskt för att övertyga överordnad kapten McMann att det som skett inte alls varit utan instpelet av utomstående och för de flesta helt ogreppbara makten. Lord Caldow har gett order om att finna den ensamme mannen med vilka medel som än kan tänkas användbara och föra honom till Caldow död eller levande. Om man ska tro den mystiske herr Bretts insikter i det han varnade den ensamme mannen så ser Caldow honom hellre död. Ännu vet vi inte vad det är som den ensamme mannens minne gömmer, även för honom själv, vad som Caldows mörka order verkar göra allt för att det inte skall nå dagens ljus.

ur Den ensamme mannen av Dan Brown (Dan Brun)

Ibland kan man undra vad det är jag driver med. Ett lov på över en vecka och det mest fantastiska jag lyckas uträtta är en endagsresa till Fuchuu som ligger en halvtimmas tågresa bort. Resulten på proven nådde ju uppenbarligen mina önskningar så borde jag inte ha styrt upp mitt liv med lite utmaning för mina nya kunskaper i nya miljöer och situationer? Sanningen är väl att jag inte till fullo litar på min egen talang riktigt ännu, att jag hålls tillbaka av idiotiska mentala spärrar som bara lång uppvärmning eller nån timme på en izakaya kan bryta. Då jag naturligtvis inte är en människa som vill köra mitt liv med handbromsen åtdragen så vidtar jag för tillfället alla möjliga och nödvändiga övningar för att ändra på detta.

Så har då nästa nivå av studerande inletts, med nytt klassrum, en ny lärare och 8 nya elever. Endast fem personer återstår från nivå 2 så det kommer att behövas en hel del "lära-känna-varann-lekar". Dock så är detta inte konfirmation i Strömbäck så förmodligen slipper vi kramring och kurra-gömma. Så en snabb genomgång av första intryck:

Fransk-nåntingan: Kom två timmar sent och satt längst bort från mig så jag vete tusan om denna filur. Hon verkade inte speciellt imponerande.

Marockanen: En pratglad otaku som inte skämdes över sitt vägval här i livet. Med tanke på hur självsäker han lät kring sitt manga-teknande så är jag nästan säker på att han är kass.

Yevgeni, Ryssen: NEJ! Han kom! Denne jävla Skywalker med bögfläta var en dag på besök i vår klass för att kolla läget och vi var alla glada när han inte kom tillbaka nästa dag. Tala ur skägget, karl! Skum snubbe.

Jag: Utan att egentligen vilja det var jag en total viktigpetter första dan. Snälla skjut mig.

Taiwan-snubbe: Kan inte säga mycket mer än att han såg ut
såhär på bilden till sitt skolkort.

Tysk 1: Svettig lirare som uppenbarligen gått på skolan tidigare, vad det innebär är jag inte säker på. Väldigt tysk-svettig i vilket fall.

Tysk 2, Alex: Snackade med honom efter skolan och han verkar vara rätt schysst. Har varit i Japan i ett år och på så vis lärt sig snacka "kompissnack" rätt bra.

Taiwanesisk tjej 1 (från nivå 2): Som vanligt.

Polsk häxa: Hon är ju konstig alltså men gillar uppenbarligen, som jag, japanska komiker. Om hon ändå kunde sluta snyta sig LJUDLIGT under lektionerna.

Matt (engelsk snubbe från nivå 2): Verkar inte ha lust att anstränga sig speciellt mycket, även fast jag gett honom guldtips.

Kinesen: Skrämde alla helt overkligt mycket då han snackade lååångt över våran nivå. "We're all fucked" som Kim påpekade. Möjligtvis ska denna snubbe byta klass, vilket han naturligtvis förtjänar.

Kim (australiensk tjej från nivå 2): Som vanligt.

Naturligtvis glömde jag nu den nya koreanska tjejen som trots att hon förmodligen var äldst av alla i klassrummet bettede sig som en nervös och skraj 13åring. Glömde helt bort att hon var där.

Skolan ger varje termin ut ett stipendium på 60 000yen till 3 elever. Denna gång har jag ansökt och jag hoppas och tror verkligen att jag kan ha en chans. Så det är alltid nåt att hålla tummarna för.

Så, en guide till hur man dödar kackerlackor:

Steg1: Stressa ner dem i diskhon så att de landar på rygg och inte kan ta sig någonstans:

image99


Stick det aset med kniven! (Min nuvarande bakgrundsbild på mobilen)

image100

Bara i Japan! Ett TV-program med en Kines på 240cm och en på 74cm. Vad är premissen för denna 2timmarsspecial? Deras liv och vad som är klurigt? Hur de vill att världen ska förstå? Hell no! De bara drar omkring i Japan och gör softa prylar med mer eller mindre kända japaner, äta mat, käka glass, gå på zoo, sitta i studio, mjölka kor, samtidigt som en är sjukt lång och en annan är sjukt kort. Livet leker!

image101

image102


Slutligen lite underbar ca 3år gammal japansk humor med undertexter!

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Haha, "Watch me squeeze my breast!". Vad fan?

Lycka till med stipendiet iaf!

2007-10-13 @ 12:13:42
Postat av: Sebastian

Såg just Part 4. Haha, vidrigt.

2007-10-13 @ 12:31:58
Postat av: magnus

assa dude, nuff with the roaches....

2007-10-19 @ 09:32:43
Postat av: Ludvig

Point taken. Från fler än ett håll. Men om jag hittar andar döda/dödar andra djur kommer de definitivt komma upp. Dock är det nu nog med kackerlackor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback